dinsdag 29 september 2009

Dag 2: Magic Kingdom

Dag 2 de dingen moeten geregeld. We hebben een aantal plannen deze vakantie die wat voorbereidingen nodig hebben.

Dus gaan we om 8:00 naar de lobby van het hotel om ons te melden bij de concierge desk van het hotel. Deze man kan alles regelen, Disney-Tickets, I-Ride passen, Avondshows maar niks van dit alles wij komen voor een excursie en weten precies welke.

Thuis op het internet hadden we de deze reis al gevonden. Het betreft een dagexscursie naar de Everglades en Miami. De beste man dacht dat we nog diezelfde dag mee wilden (dit terwijl de bus hiervoor om 6 uur vertrekt) en begon verwoedt te bellen. Na hem duidelijk gemaakt te hebben dat we dit niet vandaag hoefden te doen verscheen er een opgeluchte blik.

De reis is nu geboekt voor aanst. Donderdag.

We eten ons ontbijtje (Grilled sandwiches) bij de IHOP en komen erachter dat de gratis refills hier afgeschaft zijn. Hierna pakken we de bus van 10:20 naar Epcot om vanaf hier met de monorail naar Magic Kingdom te gaan.

Zo gezegd zo gedaan, we gaan de bus in en 20 minuten later worden we keurig af gezet bij de grote zilveren bol van EPCOT. We pakken de monorail naar Magic Kingdom. Deze monorail heeft nog 1 extra stop ergens anders. Maar na de 1e stop gaan we niet naar Magic Kingdom maar terug naar EPCOT...oeps foutje we hadden op de eerste tussenstop moeten overstappen op een andere monorail. Nouja we hebben vakantie,

We blijven lekker zitten tot we weer terug zijn via EPCOT op de 1e tussenstop en pakken nu wel de goede monorail. Deze monorail brengt je helemaal tot aan de ingang van Magic Kingdom en rijdt niet langs, niet over, niet onder maar DOOR een hotel heen.

Langzaam komt het kasteel in zicht en begint het besef te dagen....We zijn in Disneyworld.

Hier aangekomen komen we erachter dat ondanks het laagseizoen er nog wel erg veel kinderen zijn. De volgende dag zullen we weten hoe dit komt.

We zijn dit jaar ook van plan om een rondleiding te boeken die je backstage neemt in het Magic Kingdom park. Dit moet gereserveerd worden in het stadhuis van Disneyworld. Wij erheen.

Daar aangekomen werden we geholpen door een heel vriendelijk Japans vrouwtje wat ondanks haar vriendelijkheid niet heel erg goed uit haar Engels kwam. De tour is inmiddels geboekt en zal 7 Oktober plaats vinden.

De dag verloopt met een zonnetje en een regenbuitje. Tijdens deze bui komt het hele park binnen 10 minuten blank te staan van de regen. Het lekkere is wel dat de temperatuur niet zakt en als het 20 minuten later weer droog is is het alsof het nooit geregend heeft.

Onderweg komen we nog een Japans stel tegen waarvan de vrouw zich volledig heeft gekleed in een Minnie Mouse kostuum incl. Strik op haar hoofd, rode bolletjes jurk en gele Crocks.

Om 20:00 vinden we het mooi geweest en besluiten de vroege bus te pakken naar hotel en nog wat te eten in de naast gelegen diner Denny's. Op de kruising van het hotel besluiten we ineens dat het handiger is als de buschauffeur ons hier afzet. We stormen naar voren als 2 goed getrainde Al-Quida leden en vragen beleefd of de chauffeur ons hier eruit wil zetten. Dit doet hij natuurlijk en we gaan lekker eten.

Ik besluit een heerlijke gemarineerde kip te nemen terwijl Erica zich tegoed doet aan een super Sandwich. Als we opstaan kom ik erachter dat ik mijn Zonnebril kwijt ben. We kijken nog 3 keer goed onder alle tafels en komen tot de conclusie dat ik hem tijdens mijn 9/11 manouvre in de bus kwijt ben geraakt. Het is niet anders. We gaan naar het hotel en vallen direct in een diepe slaap.

1. Hiiiihet idee met een monorail door een hotel rijden waauwwwww!!! Was de kip salmonella vrij Jeroen? hi hi. Jullie genieten volop, heerlijk hoor.

Dikke knuffffffffff
    Els.

Bedankt voor uw reactie!!!